Úprava zvukové signalizace světel u Peugeot Partnera Protože nový magoristický zákon tvrdě trestá i obyčejnou zapomnětlivost, rozhodl jsem se upravit zvukový signalizátor zapnutých světel u mého auta tak, aby signalizoval jak to, že jsem světla zapomněl vypnout, tak i to, že nemám za jasného letního dne rozsvíceno...Protože si myslím, že by podobnou úpravu přivítali i ostatní majitelé těchto vozů, a vlastní úpravu zvládne každý, kdo jen trochu umí pájet, rozhodl jsem se svou úpravu zveřejnit. Úprava trochu změní funkci signalizátoru, nicméně nejde o nic závažného. Před úpravou signalizátor začne pískat, když se po vypnutí zapalování otevřou dveře a světla vozu jsou stále rozsvícena. Po úpravě začne signalizace pískat okamžitě, jakmile se vypne zapalování a světla svítí. Také jakmile je zapalování zapnuto a světla nesvítí, signalizace píská. To je sice malinko nepříjemné, ale zase to člověka donutí hned po nastartování rozsvítit... :-) Tedy,ne že by nešla vymyslet jiná úprava, která by tenhle nedostatek neměla, ale nebyla by takhle jednoduchá... Zvuková signalizace u mého Peugeota je umístěna pod volantem za krytem, kde jsou i pojistky a několik relátek. Jak vypadá je zřejmé z následujících obrázků. Po otevření krytu signalizátoru a stažení spodního černého dílu nasazeného na kontaktech je zapotřebí odletovat prostřední kontakt. Do otvorů, které zbudou po odstranění kontaktu (označuje je žlutá šipka) následně vsaďte anody dvou diod 1N4007, katody připájejte ke zbývajícím dvěma kontaktům, jak je patrné z obrázku. Potom je ještě nutné přepojit jednu ze stávajících diod na vedlejší vodivou plošku (nožička diody, o kterou se jedná, je v obrázku označena žlutým kroužkem). Ohřejte místo na plošném spoji označené na obrázku červenou šipkou a vytáhněte nožičku diody ven z otvoru (dobře se to dělá tak, že se lehce páčí šroubováčkem pod diodu a zároveň se ohřívá cín na desce pajkou). Vyvrtejte v desce nový otvor tak, aby byl pokud možno v prostředku vodivé dráhy, která je na fotografii NAD původním otvorem, nožem oškrabte ochranný lak z měděné vrstvy v okolí nového otvoru, nožičku diody přepojte do nového otvoru a zaletujte. Celá úprava trvá asi 5 minut, včetně demontáže i montáže do vozidla. Diody 1N4007 stojí asi 1kč/ks, takže se vynaložení takové námahy a peněz vzhledem k nesmyslným výším pokut určitě vyplatí... Upozornění : pokud se rozhodnete úpravu vyzkoušet, činíte tak zcela na vlastní nebezpečí. Jestliže s tímto nesouhlasíte, pak se do úpravy prosím nepouštějte... |