True Track digital compass Amatérskou výměnu baterie v tomto přístroji je nutné, jako u několika dalších přístrojů zde popsaných zařízení (Digital, sonda), provádět s připojenou záložní baterií. Jinak se dočkáte nápisu Int na displeji, a je po kompasu. Pokud chcete svůj kompas zachránit pro další použití, musíte se pokusit o výměnu baterie dříve, nežli ta stará odejde ! Potom totiž dojde ke ztrátě nastavení, a to se bez informací, jak na to, nedá obnovit. Naštěstí je kompas docela dobře rozebiratelný, na rozdíl od Digitalu, pouzdro je ze dvou částí sešroubovaných dohromady. Pozor, uvnitř je olej, nerozlejte ho, pro zpětné plnění bude zapotřebí každá kapka! Kde sehnat náhradní olej se dozvíte zde. Rozhodně nepoužívejte nic nevyzkoušeného (už vůbec ne glycerín, je elektricky vodivý a mísitelný s vodou !), olej musí být dokonale nevodivý a neagresivní k součástkám !
Po otevření pouzdra a slití oleje je zapotřebí připojit záložní baterii. Podrobný popis co a jak je u Digitalu, kde jsem tento postup zkoušel poprvé. Zde naštěstí výrobce nabízí dvě plošky po stranách menšího displeje, které jsou k připojení zálohovací baterie jako stvořené... Kliknutím na obrázek vlevo si ho můžete zvětšit a prohlédnout detail připojení <<<<<<<<<< K zálohování opět postačí oblíbená baterie CR2032, nejlépe s nabodovanými pásky na letování a Shottkyho dioda (Např. BAT85). Je zapotřebí dávat opravdu velký pozor na zkrat !! Prostoru je okolo pinů baterie málo, takže hlavně při zpětném letování nové baterie je zapotřebí klid a jistá ruka. Jako náhradní baterii lze použít např. SL-750/PR od Omnitronu .
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ : všechny zde uvedené informace jsou BEZ ZÁRUKY a pokud se rozhodnete je nějak využít, učiníte tak zcela na vlastní nebezpečí. Pokud si například zničíte Aladina, nebo se utopíte proto, že vám po výměně baterie Aladin přestane fungovat uprostřed ponoru, tak za mnou nechoďte, je to ZCELA VÁŠ PROBLÉM !!! Informace zde uveřejněné není dovoleno využít pro vlastní komerční účely ! |